Madpong

MadPong brengt een frisse en interactieve twist aan het klassieke beer pong spel. Het spel draait om plezier en competitie: verlies je een beker, drink hem leeg en voer de uitdaging op het kaartje uit. Iedereen doet mee, en de laatste die de uitdaging niet imiteert moet een shot nemen. Perfect voor feestjes en spelavonden.

Een van de belangrijkste kenmerken van MadPong is de speciaal ontworpen cup. Met een 3d printer heb ik vier verschillende ontwerpen voor de beker uitgeprobeerd voordat uiteindelijk het definitieve ontwerp van de cup was gekozen.

Ik heb gekozen voor een honinggraad design in plaats van de traditionele bierpongen cup. Na het maken en testen van enkele prototypes, bleek dit ontwerp beter bestand tegen omvallen en schokken:

Rekening houden met hygiene van het spel
Bij het ontwerpen van deze beker was mijn doel om een ontwerp te creëren dat zowel de MadPong opdrachtkaarten kon bevatten als het bier binnenin schoon zou houden.
Bovenkant
Binnenkant
Verpakkingsdesign
Voor MadPong heb ik zowel het oude als het nieuwe verpakkingsontwerp herzien en verbeterd. Het oorspronkelijke ontwerp was doorzichtig, maar ik heb het vernieuwd naar een opvallend rood ontwerp. Deze verandering versterkt de zichtbaarheid en aantrekkingskracht van het product op het schap.
oud design
nieuw design
Speelkaarten
Ik heb voor de cups ronde speelkaarten ontworpen met een handige inkeping, zodat je ze gemakkelijk uit de cup kunt halen. Elke kaart bevat een unieke opdracht die je moet uitvoeren, wat het spel nog leuker en uitdagender maakt.


tafelkleed
Om de speelervaring van MadPong nog explosiever te maken, heb ik een speciale tafelkleed een t-shirt ontworpen. De tafelkleed bevat exact gemarkeerde plekken voor het plaatsen van de cups.






Marketing van MadPong
In de eerste Kickstartercampagne voor MadPong was helaas het streefbedrag niet gehaald. Dit leerde mij veel over wat nodig is om een project succesvol te maken. Wat belangrijk was is om goed naar de feedback van de backers te luisteren en dingen te verbeteren. Daarom hebben we het ontwerp van de bierpongbekers aangepast en nieuwe kaarten toegevoegd met grappige opdrachten. Ook heb ik geleerd dat een duidelijke uitleg en goede marketing heel belangrijk zijn. Dit hielp ons om meer mensen enthousiast te maken over MadPong.
Door deze verbeteringen en de marketing aan te scherpen had MadPong nu veel meer mensen bereikt, zelfs internationaal. Onze tweede Kickstartercampagne was dus een groot succes dankzij deze lessen. Wil je zien hoe het allemaal is gegaan?
Bekijk meer portfolio stukken